Рівненська дитяча залізниця

Рівненська дитяча залізниця Відкрита 9 травня 1949. Повна експлуатаційна довжина: 2.5 кмДовжина головного шляху: 2 км2 станції: Партизанська та ОзернаРозташована на березі річки Уст `їРухомий склад: тепловоз ТУ2-137, 2 вагони Pafawag, 2 вантажні платформи; раніше були: паровози Н.1476, Н.1572 і Кп-4-471, тепловоз ТУ3-034, 2 дерев'яних пасажирських вагониШтучні споруди: міст, шляхопровід, водопропускна трубаСЦБ і зв'язок: полуавтоблокіровка, локомотивна радіозв'язок, стрілкова, міжстанційний зв'язокАдреса: 33000, УКРАЇНА, м.Рівне, вул.Соборна, 147Тел.: (Залізнична) 291-28-94Начальник: Сіркові Наталія АнатоліївнаПроектування дороги почалося в 1948 році. Будівництво її вели шляховики ПЧ-7 Ковельської залізниці, яким на недільниках допомагали жителі міста. Урочисте відкриття Малої Рівненської залізниці відбулося 9 травня 1949 року.Лінія ДЗ з двома тупиковими двоколійними станціями проходить по лівому березі річки Уст `ї. Станція Партизанська розташована в самому центрі міста, поблизу мосту, по якому головна вулиця Рівне - Соборна - перетинає річку. Друга станція - Озерна (до 1991 року - Піонерська) - на березі озера Басів Кут. Управління дороги розміщується на станції Партизанська. На маршруті дитячої залізниці є кілька штучних споруд - міст, водопропускна труба. По шляхопроводу дорогу перетинає вулиця Степана Бандери. У шлях укладено рейки Р43.Рухомий склад дороги в рік відкриття включав паровоз Н.1572 (Коломенський завод, тип 86), два дерев'яних пасажирських вагони III класу споруди Коломенського заводу і дві вантажні платформи. У 1957 році на зміну Н.1572 прийшов паровоз Кп-4-471, отриманий з Карагандинської вузькоколійки МПС.У 1973 році рухомий склад дороги був оновлений - отримані тепловоз ТУ3-034 і суцільнометалеві пасажирські вагони Pafawag (1960 року випуску). Паровоз Кп-4-471 зданий в металобрухт, дерев'яні пасажирські вагони - списані і розібрані.У 1982 році з Гайворонського тепловозоремонтного заводу отриманий тепловоз ТУ2-137 (1957 року випуску), а виробив свій ресурс ТУ3-034 разом із двома вагонами Pafawag переданий у розпорядження табори відпочинку дітей залізничників «Експрес». Зараз у цих вагонах обладнані навчальні класи.В даний час рухомий склад дороги включає в себе тепловоз ТУ2-137, 2 вагони Pafawag (склад «Юній залізничник») і 2 вантажні платформи.До відкриття в 1949 році перегін ДЗ обладнали електрожезлової системою, облаштували міжстанційних, стрелочную зв'язок і дикторський мовлення на станціях. У 1970 році пристрої СЦБ та зв'язку модернізовані - побудовані релейна напівавтоматичне блокування, міжстанційний, диспетчерська, стрілкова телефонний зв'язок, локомотивна радіозв'язок, станції радіофіковані.Експлуатаційний сезон - з початку травня по кінець серпня. У цей період рух поїздів здійснюється по суботах, неділях і святкових днях. Відправлення першого поїзда зі ст.Партізанская в 11:00 і далі щогодини, до 18:00.З початку жовтня по кінець квітня юні залізничники, сформовані у дві єдині зміни, проходять навчання спеціальностям.У планах керівництва дороги будівництво локомотивного депо

http://www.dzd-ussr.ru/towns/rovno/index.html